Damga tarihi : 1914 Almanya
Bu kart, 1914 yılında Berlin merkezli Otto Spitzer firması tarafından hazırlanmıştır. Hem bir reklam aracı hem de posta kartı olarak kullanılmıştır. Kart dikkatlice incelendiğinde, firmanın fotoğraf makineleri ve fotoğrafçılıkla ilgili ekipmanların üretimi ve satışıyla uğraştığı anlaşılmaktadır. Kartın sol tarafında, firmanın geliştirdiği “Ferrotypia” adlı hızlı çekim kamerası tanıtılmaktadır. “1 dakikada fotoğraf” sloganı, dönemin teknik imkânları göz önüne alındığında oldukça dikkat çekici ve yenilikçidir. Otto Spitzer, bu ürünle yalnızca teknik bilgisi olmayan geniş kullanıcı kitlesine değil, aynı zamanda profesyonel bayilere de ulaşmayı hedeflemiştir. Tanıtım metninde şu ifadeler öne çıkmaktadır:
“Fotoğrafınız 1 dakikada – hemen hazır ve yanınıza alın!”
“Ön bilgi gerekmez! Karanlık oda yok!”
“Çocuk oyuncağı gibi kolay kullanım!”
Kameranın teknik özellikleri arasında akromatik objektif (renk sapmalarını azaltan mercek), yeniden doldurmaya gerek kalmadan 25 pozluk çekim kapasitesi ve tam donanım yer almaktadır. Tüm bu ekipmanın sadece 9 Mark gibi uygun bir fiyatla sunulması, ürünün geniş kitlelere ulaştırılması amacını açıkça ortaya koymaktadır. Kartın alıcısı ise optik cihaz üreticisi Victor Avril firmasıdır.
Date of use : 1914 Germany
This card was prepared in 1914 by the Berlin-based company Otto Spitzer. It served both as an advertising tool and a postcard. Upon close examination, it is clear that the company was engaged in the production and sale of cameras and photographic equipment.On the left side of the card, the company’s quick-shooting camera called “Ferrotypia” is introduced. The slogan “A photo in 1 minute” is particularly striking and innovative, especially considering the technical conditions of the time. With this product, Otto Spitzer aimed not only at the general public with no technical knowledge, but also at professional dealers.The promotional text highlights the following statements:
“Your photograph in 1 minute – ready immediately and take it with you!”
“No prior knowledge required! No darkroom needed!”
“As easy as a child’s toy!”
Among the camera’s technical features are an achromatic lens (which reduces chromatic aberration), a 25-exposure capacity without the need for reloading, and full equipment included. Offering all this for just 9 Marks clearly reflects the company’s goal to make the product widely accessible.
The recipient of the card was the optical device manufacturer Victor Avril.
No comments:
Post a Comment