Damga tarihi : 1923 Almanya
Anton Frey, 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başlarında Almanya’nın Bavyera eyaletinde yer alan Amberg şehrinde faaliyet gösteren tanınmış bir Hofphotograph, yani saray fotoğrafçısıydı. Bu unvan, onun dönemin kraliyet ailesi ve yüksek sosyetesi için fotoğraf hizmeti sunduğunu göstermektedir. Anton Frey, Amberg’deki stüdyosunda özellikle önemli figürlerin portrelerini çekmekte, dönemin fotoğrafçılık sanatını ve tekniklerini ustalıkla yansıtan çalışmalara imza atmaktaydı. Kardeşi Ferdinand Frey ile birlikte “Ferd. u. Ant. Frey” adıyla hizmet veren bu stüdyo, Amberg’de Sulzbacher Straße ile Kaiser-Wilhelm-Ring’in kesiştiği köşede yer almaktaydı.
Frey’in stüdyosunda çekilen portreler yalnızca sanatsal açıdan değil, aynı zamanda dönemin giyim tarzı ve toplumsal yapısını belgeleyen önemli görsel kaynaklar olarak da dikkat çeker. Bugün bile varlığını sürdüren bu fotoğraf stüdyosu, Almanya’nın en eski fotoğraf stüdyolarından biri olarak kabul edilmekte ve 156 yılı aşkın bir süredir faaliyet göstermektedir. Stüdyo hakkındaki bu kısa bilgiden sonra birazda zarf üzerini inceleyelim. Bu zarf Almanya’dan gönderilmiş olup üzerinde Weimar Cumhuriyeti dönemine ait Alman pulları taşımaktadır. Zarfın üzerinde toplam 700 Mark değerinde pul bulunur; bunlar arasında iki adet 300 Mark’lık yeşil ve bir adet 100 Mark’lık mor pul yer alır. Pullar üzerindeki “Deutsches Reich” ibaresi, bu zarfta kullanılan pul serisinin Weimar Cumhuriyeti dönemine ait olduğunu göstermektedir. Bu döneme ait yüksek değerli pulların kullanılması, Almanya'nın 1920'li yıllarda yaşadığı hiperenflasyon sürecinin açık bir göstergesidir. Zarfın sol alt köşesinde bulunan kırmızı renkli “Durch Eilboten – Expres” etiketi, bu gönderinin ekspres posta servisiyle hızlı bir şekilde ulaştırılmak üzere gönderildiğini belirtmektedir.
1923 yılına gelindiğinde Almanya, benzeri görülmemiş bir ekonomik çöküş yaşamaktaydı. I. Dünya Savaşı sonrasında imzalanan Versay Antlaşması’nın getirdiği ağır ekonomik yük, özellikle Fransa ve Belçika'nın 1923 yılında Ruhr Bölgesi’ni işgal etmesiyle birlikte daha da ağırlaşmıştı. Almanya’nın sanayi üretimi durma noktasına gelirken, hükümet çözüm olarak büyük miktarda para basmaya başlamış ve bunun sonucunda paranın değeri hızla düşmüştü. Hiperenflasyonun zirve yaptığı Ekim 1923’te bir Amerikan doları 4,2 trilyon Alman Markı’na eşdeğer hale gelmişti. Bu ekonomik kriz, günlük ihtiyaç maddelerinden hizmetlere kadar her şeyin fiyatının saatler içinde değişmesine neden olmuştu. Posta sistemi de bu durumdan fazlasıyla etkilenmiş, gönderi ücretleri sürekli güncellenmişti. 1923’ün ortalarında bir mektup göndermek için 100 ila 200 Mark yeterliyken, yılın sonlarına doğru bu ücret milyarlarca Mark’a kadar çıkmıştı. Bu nedenle zarfların üzerine birden fazla ve yüksek değerli pul yapıştırılması gerekmiş, posta gönderileri adeta ekonomik felaketin görsel bir belgesi haline gelmişti.
Date of use : 1923 Germany
Anton Frey was a renowned Hofphotograph—a court photographer—active in the city of Amberg, located in the Bavarian region of Germany, during the late 19th and early 20th centuries. This title indicates that he provided photographic services to the royal family and the upper echelons of society of his time. Operating a photography studio in Amberg, Frey specialized in portraits of prominent individuals, producing works that skillfully reflected the photographic art and techniques of the era. Together with his brother Ferdinand Frey, he offered services under the name "Ferd. u. Ant. Frey." Their studio was located at the corner of Sulzbacher Straße and Kaiser-Wilhelm-Ring in Amberg.
The portraits produced in this studio are significant not only from an artistic perspective but also as visual documents that reveal the fashion and social structure of the period. Still in operation today, this photography studio is considered one of the oldest in Germany, having been active for over 156 years.Following this brief overview of the studio, let us now examine the envelope in question. It was sent from Germany and bears German stamps from the Weimar Republic period. The envelope carries a total postage value of 700 Marks, which includes two green stamps of 300 Marks each and one purple stamp of 100 Marks. The inscription “Deutsches Reich” on the stamps indicates that they belong to the Weimar Republic era. The use of such high-value stamps is a clear reflection of the hyperinflation that gripped Germany during the 1920s. On the lower-left corner of the envelope, a red label reading “Durch Eilboten – Expres” signifies that this item was sent via express mail for expedited delivery.
By 1923, Germany was experiencing an unprecedented economic collapse. The heavy financial burden imposed by the Treaty of Versailles after World War I had already strained the economy, and this pressure intensified with the French and Belgian occupation of the Ruhr region in 1923. As industrial production came to a standstill, the German government resorted to printing massive amounts of money in an attempt to meet its financial obligations, leading to a rapid devaluation of the currency. At the peak of hyperinflation in October 1923, one U.S. dollar was equivalent to 4.2 trillion German Marks. Prices of everyday goods and services could change within hours, and the postal system was significantly affected by this economic turmoil. Postal rates were constantly being adjusted, and while a standard letter could be sent for 100 to 200 Marks in mid-1923, by the end of the year, that amount had soared to billions of Marks. Consequently, it became necessary to affix multiple high-value stamps to envelopes, turning these postal items into visual records of economic disaster.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder